Onze website maakt gebruik van cookies.

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring op onze website krijgt. Meer informatie

Autokan nieuwe hoofdsponsor FC Groningen: automotive keert terug op Eredivisie-shirt

Het Groningse FinTech-bedrijf Autokan, gespecialiseerd in zakelijke lease, is met ingang van seizoen 2025/2026 de nieuwe hoofdsponsor van Eredivisieclub FC Groningen. Het bedrijf kiest er bewust voor om het merk verder te bouwen via een sportplatform met landelijke impact en is tegelijkertijd de enige hoofdsponsor uit de automotive branche binnen de Eredivisie. 

Van regionale speler naar nationale zichtbaarheid

Autokan biedt zzp’ers en mkb’ers toegankelijke en snelle financial lease-oplossingen voor zakelijke auto’s. In slechts een paar jaar tijd groeide het bedrijf van een regionale leasemaatschappij naar een tech-gedreven platform met een landelijk netwerk van ruim 700 autodealers.

“We zijn een FinTech-bedrijf dat de aanschaf van een auto toegankelijker en klantvriendelijker maakt voor ondernemers,” aldus medeoprichter Robert Geerts. “Met dit sponsorschap zetten we de stap naar nationale merkbekendheid. FC Groningen is voor ons niet alleen emotie, het is ook een strategisch marketing platform."

Eredivisie als brandingplatform

Met de overeenkomst is Autokan de enige hoofdsponsor uit de automotive sector in de Eredivisie, wat een zeldzaamheid is. In het afgelopen decennium gingen alleen Opel (Feyenoord) en DirectLease (RKC) het bedrijf voor. 

Algemeen directeur Robert Geerts glundert als het over het aanstaande hoofdsponsorschap bij FC Groningen gaat. “Als jonge jongen heb ik, net als zoveel anderen, de droom gehad profvoetballer te worden. Al snel werd duidelijk dat die droom niet voor mij was weggelegd. Met Autokan halen we nu wél het profvoetbal, en dat is zeker iets om trots op te zijn. Dat dit ons als Groningers bij FC Groningen is gelukt, maakt het extra speciaal. "We kijken uit naar een mooie samenwerking met FC Groningen.”

Operationeel directeur van Autokan Niek Tieben sluit zich aan bij de woorden van zijn compagnon. “We zijn echte Groningse ondernemers, hebben keihard gewerkt om te staan waar we nu staan, en dit is absoluut een moment om trots op te zijn." Zes jaar geleden werden we hoofdsponsor van onze amateurvereniging VV Musselkanaal, dat vond ik toen al spannend, en nu is het tijd voor die andere club in het groen-wit. Onder de FC-supporters zijn veel zzp’ers of supporters die dromen van een eigen onderneming. "Die groep willen we de komende jaren goed op weg helpen.”

“We vinden het fantastisch dat onze nieuwe hoofdsponsor Groningse roots heeft. Autokan is een groeiende onderneming en sinds vorig jaar lid van onze businessclub. Er ligt een duidelijke parallel met onze eerste selectie, waarin ook veel Groningse jongens zitten die zijn doorgegroeid vanuit onze opleiding naar het eerste elftal,” zegt Frank van Mosselveld, algemeen directeur van FC Groningen


Geplaatst in Nieuws
17 apr. 2025